2023-1-HU01-KA121-ADU-000115719
2018 óta intenzív átalakulásban van a egyesületünk. A folyamat irányait a közgyűlés által is elfogadott Európai Fejlesztési Tervben fogalmaztuk meg és évről évre frissítettük, mind a nemzeti és nemzetközi térben bekövetkező változások, mind a tanulói igények és a tanulói kör alakulása mentén. Az egyesületi szükségleteket és a kihívásokra ajánlott válaszokat 4 nagy csoportba rendeztük:
I. SZERVEZETI FEJLESZTÉS
Kihívást jelent, hogy az oktatóvá válás minden szakágunkban egy hosszú és összetett folyamat, legalább 3-5 éves intenzív elköteleződést igényel. Előnye, hogy személyiségükben, habitusaikban és tudásukban is stabil és megbízható oktatókkal tudunk dolgozni, ám kihívást jelent, hogy szervezetként csak lassan tudunk növekedni, pláne, hogy az oktatók kapacitásainak egy részét leköti a szervezés és adminisztráció. Arra van szükségünk, hogy több emberi erőforrást tudjunk bevonni a szervezésbe (legyen még több jól képzett, motivált és szakértően koordinált önkéntesünk) és hatékony szervezeti gyakorlatokat tanulhassunk mind tervezés-vezetés, mind mérés-értékelés, mind forrásteremtés terén, olyan nemzetközi partnerektől, akik már most felnőttoktatási központként működnek. Pl. Olde Vechte partnerünk Hollandiában. Ezzel a felnőtt tanulók nagyobb köre tudna több és intenzívebb programokhoz jutni, ráadásul több forrás bevonásával szélesebbre tudnánk húzni az esélykiegyenlítő programunkat.
II. PROGRAMFEJLESZTÉS
Módszereink mindegyike önmagában is fejlődő rendszer, folyamatosan integrálja magába az idegtudomány, az epigenetika és modern pszichológia legfrissebb megértéseit. Miközben a testtel és jelenléttel dolgozva igencsak ki van téve az Európát 3.éve cibáló kríziseknek (covid, háború, energiaválság – amik a hosszabb távú fejlődésről az azonnali fizikai biztonság megteremtésére helyezték át a hangsúlyt.) Lépést tartani a fejlődő módszertanokkal, integrálni a megszerzett tudásokat, szinergiákat keresni és alakítani a saját szakirányaink között, és közben módszertanilag is naprakésznek maradni, olyan kihívás, amelyre csak az oktatóink folyamatos fejlesztésével, továbbképzésekkel, a hazai tapasztalatcsere megteremtésével tudunk jól válaszolni. Így biztosíthatjuk, hogy tanulóink mindig a legmagasabb szintű, európai színvonalú, naprakész, változatos és ténylegesen a tanulási igényeikhez illeszkedő programokat kapjanak, miközben a változatosság és újítások által motivációjuk erősödik, könnyebben maradnak benne egy-egy fejlesztésben.
III. KAPCSOLATFEJLESZTÉS
Az elmúlt 3 év Erasmus fejlesztése segített megtalálni és tesztelni a lehetséges partnereket, illetve azt, hogy milyen módon akarunk a felnőttoktatás európai terében meggyökereződni. A legfontosabb kihívásunk, hogy megfordítsuk az egyirányú kapcsolatokat és a tanulás, jógyakorlat-szerzés mellé beemeljük mindazt, amit a mi oktatóink tudnak felkínálni oktatás, képzés, belső programfejlesztés, szupervízió, jobshadow vagy mentorált tanítási gyakorlat keretében. Az egyenrangú szakmai kapcsolatok mentén erősödve olyan központtá tudunk alakulni, ahova Európa vezető trénerei is örömmel jönnek, tudásuk közvetlen forrásból válik sokkal szélesebb tanulói köröknek elérhetővé. IV. ELISMERÉS Miközben számos kutatási eredmény támasztja alá az idegrendszeri és érzelmi állóképesség fontosságát, az érzelmi intelligencia és a sikeresség, megelégedettség összefüggéseit, ezek a képességek és a vonatkozó képzések, amennyiben nem terápiás fókusszal, szakképesítésként zajlanak, nagyon kevés elismerést és helyet kapnak a munkaerőpiacon vagy akár a formális oktatási rendszerekben. Ez kihívást jelent nekünk, mert oktatóink munkáját, de a tanulóink eredményeit is nehezen ismertetjük el. A méretünkhöz és lehetőségeinkhez mért változás a láthatóságunk növelésén, erős kommunikáción és szemléletformáló, edukációs tevékenységeken keresztül célozzuk elérni.
Fenti célok elérése érdekében a projekt első 15 hónapos szakaszában 15 résztvevő bevonásával összesen 19 mobilitás valósítottunk meg 91 nap időterjedelemben. Málta, Írország, Spanyolország, Románia, Lengyelország, Olaszország, Ausztria és Szlovákia voltak a partnerországaink ebben a szakaszban, amelyben az összes célszámot sikerült megvalósítani.